Webinar 23 november: elektrisch laden voor VvE’s

By 24 oktober 2023Nieuws, Uitgelicht

Er zijn steeds meer elektrische auto’s in Nederland. Voor leden van een VvE (Vereniging van Eigenaren) kan het plaatsen van een laadpunt in de gezamenlijke parkeervoorziening veel vragen oproepen, zoals:

– Hoe regel je als bewoner een laadplek via de VvE?
– Hoe verdeel je de kosten en het eigendomsrecht?
– Is de (brand)veiligheid wel gewaarborgd?

MRA-Elektrisch (MRA-E)  ondersteunt het elektrisch rijden in Noord-Holland, Flevoland en Utrecht en helpt VvE’s in deze provincies graag verder.

Op donderdag 23 november om 19.30 uur is er een webinar ‘Elektrisch laden voor VvE’s’. De webinar is speciaal gericht op besturen en leden van VvE’s. VvE’s in deze gemeenten kunnen zich kosteloos aanmelden.

Agenda webinar
Het online programma op 23 november laat ruimte voor interactie en ziet er als volgt uit:

•    Welkom
•    Aanleiding – groei van elektrisch vervoer
•    Stappenplan – voor gebruiksvriendelijke en veilige laadoplossingen in de VvE
•    Besluitvorming – aandachtspunten voor besluitvorming tijdens de ALV
•    Brandveiligheid – Johan van der Graaf, senior onderzoeker en adviseur, Nederlands Instituut Publieke Veiligheid (NIPV)
•    Ondersteuning: subsidies en vooruitblik – Sipke Castelein, senior adviseur duurzame mobiliteit, Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO)

We vragen iedereen zich aan te melden zodat er voldoende ruimte is voor het stellen van vragen.
Online ‘inloop’ 19.15 uur, start programma 19.30 uur.

Heeft u eerder vragen? Neem contact op met Gianluca de Jong, projectleider privaat laden.

We zien u graag op donderdag 23 november!